’ISKOLA A HATÁRON’ – 3 ÉVES ÖSZTÖNDÍJPROGRAM
Kedves Zsófiának hívnak, Budapesten születtem 1977-ben. A Fasori Evangélikus Gimnáziumban érettségiztem, majd a Szent István Egyetem Tájépítészeti, -védelmi és -fejlesztési Karán szereztem tájépítészmérnöki diplomát 2002-ben. 2001-ben három hónapot Hollandiában szakmai úton töltöttem.
2002 októberétől 2006 áprilisáig a Főkert Tervezési Stúdióban dolgoztam. 2008 óta vezető tervező vagyok. Három kislányom születése után 2015-tól 2023-ig a DNS-Műterem tagjaként, egyéni vállalkozóként dolgoztam.
MI A TÁJÉPÍTÉSZET?
˝AZ ÉG ALATT MINDEN A MIÉNK˝. - KATRYN GUSTAFSON
-
mérnöki szakma
-
táj- és környezet rendezés, szabad-tér tervezés
-
szoros kapcsolatban az építészettel, tervezéssel, közmű tervezéssel - mindenkivel, aki a külső
környezetet alakítja
MIT TERVEZÜNK?
-
kerteket (pl. család ház körül)
-
parkokat (pl. Pünkösdfürdő park, Kiscelli park stb.)
-
játszótereket (pl. Hajógyári sziget csúszdás játszótér)
-
fasorokat (pl. Andrássy úti fasor)
-
intézmények kertjeit (Pl. irodák, bölcsődék, óvodák, iskolák stb.)
-
sétányokat
-
tereket (pl. Széll Kálmán tér stb.)
-
épített és elő elemekből:
-
tereprendezes
-
burkolatok
-
utak
-
lépcsők
-
támfalak, sziklakert
-
vizes elemek (csobogó, szökőkút, medence, to)
-
szobor helye
-
világítás helye
-
tűzrakó
-
játszószerek
-
bútorok, berendezési tárgyak
-
növényzet (fák, cserjék, évelők stb.)
-
Számos építészirodával állok kapcsolatban. Az elmúlt 8 évben rengeteg kisebb és nagyobb volumenű tervezési projektben vettem részt vezető tervezőként. Számtalan intézménykertet (bölcsőde, óvoda és iskolakertet) terveztem, valamint gyermektábort, játszóteret kisebb és nagyobb közparkot, családi házak kertjeit. Részt vettem 18 Településképi Arculati Kézikönyv, valamint Tokaj-Hegyalja és Pilis Építészeti Tájegységi Arculati Kézikönyvének elkészítésében.
A pályázat során célom egy konszenzuson alapuló tájépítészeti koncepcióterv elkészítése figyelembe véve a tanárok és gyerekek igényeit, javaslatait. Egy vizuálisan esztétikus és szakmailag is komplex terv, amelyet megvalósítva az a továbbiakban segítheti az oktatást, nevelést. Az egyes részletek pontosabb kidolgozásával, részletrajzok és látványtervek készítésével a nagyobb projektelemekhez a további évek során az iskola be tud vonni támogatókat a finanszírozásba és a kivitelezésbe. Az elkészült terv alapján a második évtől a gyerekek, pedagógusok és szülők bevonásával elkezdjük az udvaron megvalósítani eleinte a kisebb, majd a nagyobb léptékű fejlesztéseket. A ciklus végén a teljes tervezési és megvalósítási folyamat bemutatásra kerül egy vizuális anyag formájában, ami a később példaként szolgálhat más intézmények számára is.
Az idei tanév első felében az iskola megmodellezésével, terepasztal felállításával, fotópályázat kiírásával, a folyosókon kihelyezett ötletládákkal, logó és plakáttervezéssel és egy molinó elkészítésével szeretnénk a tanulókkal megismertetni a projektet. A második félévben a tanulók és a tanárok javaslatait fogjuk összegyűjteni táblázatos formában, és az iskolaudvar koncepciótervét fogjuk összeállítani rajzi formában.
2023. augusztus